Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Beslissingen nemen op basis van cijfers. De afdeling verkoop wil dat ene project scoren en er doorheen drukken, maar het is maar de vraag of het wel in de planning past. Regelmatig wordt tegen het management geroepen dat er mensen bij moeten, maar hen overtuigen is toch lastiger dan gedacht. Het lukt toch altijd (net) met de huidige bezetting? In deze blog behandelen we hoe je met zicht op de bezettingsgraad goed onderbouwde discussies kunt voeren met bijvoorbeeld het management en

Koppelen voor efficiëntie Iedereen kent wel de repetitieve taken waarvan je denkt: “Kan dit niet anders?” Taken zoals het kopiëren van gegevens, papieren documenten klaarzetten en het verwerken van bonnetjes. Door je planningssoftware te koppelen aan bijvoorbeeld je HRM, CRM of financieel pakket, kan je deze taken automatiseren. In deze blog kijken we naar de voordelen hiervan. Misschien heb je alles goed geregeld door één integraal systeem in te voeren, zoals een ERP-systeem. Toch zie je vaak dat deze systemen geen goede

Waarom, wanneer en hoe doe je dat? Je hoeft geen grote organisatie te zijn om een grote resource pool te hebben. Een resource is namelijk niet alleen een vaste medewerker, maar het ook een freelancer of onderaannemer zijn. Bij onze gebruikers merken we al snel dat als een planner over meer dan 25 resources beschikt, het een grotere uitdaging wordt om bij te houden wie waar nu goed in is. Deze planners missen een competentiematrix en een overzicht van welke competenties

Over project omvang, menselijk gedrag en frequentie. Wie stelt de voortgang vast? De projectmanager of de uitvoerende medewerker? Wanneer is het handig dat de een het doet en wanneer de ander? Hoe zorg je ervoor dat de informatie over de voortgang betrouwbaar is? Onjuiste informatie kan immers vervelende gevolgen hebben voor het halen van de deadline en het budget. In deze blog geven we concrete handvatten over hoe je het rapporteren van de voortgang het beste kunt organiseren. Allereerst nog even over

Efficiënt werken in een uitdagende omgeving. Er kloppen wel eens technische dienstverleners bij ons aan, met de vraag welke mobiele apparatuur ze voor hun buitendienst het beste kunnen gebruiken in combinatie met onze planning software. Waar medewerkers aan hun projecten werken is vaak heel divers. Het gaat hierover droge, aangename kantoren, maar ook over natte, winderige bouwplaatsen of braakliggende terreinen. De basiswens is altijd gelijk, ze willen allemaal efficiënt en betrouwbaar in hun werkomgeving kunnen werken. We zijn steeds meer afhankelijk geworden

Goedkoop is duurkoop. We krijgen regelmatig van klanten en relaties de vraag wat voor monitor ze het beste kunnen kopen om ons planbord op af te beelden. Daarmee bedoelen ze niet de monitor van hun persoonlijke computer, maar een grote monitor, zodat meerdere mensen tegelijkertijd de planning kunnen bekijken. Om deze vraag te beantwoorden hebben we de hulp ingeschakeld van Jelle Verhage, partner bij 2Orange audiovisueel & ICT BV te Moordrecht, een specialist op het gebied van audiovisuele oplossingen. Jelle geeft aan

Ben je altijd duurder uit met uitzendkrachten? De flexbranche maakt een forse groei door. De forse groei is niet alleen te zien bij kleine uitzendbureaus, maar ook bij grote spelers in de markt. Uitzendbureaus zijn intermediairs die bemiddelen tussen werkzoekenden en bedrijven die mensen nodig hebben om bepaalde werkzaamheden uit te voeren. Het is voor projectmatig werkende dienstverleners alleen niet altijd even duidelijk wanneer het handig is om een uitzendkracht in te huren. Het uitzendbureau is ontstaan met de achterliggende gedachte om

Efficiënt grip houden op tijdschrijven. Voor elke projectmatige werkende dienstverlener is het maken en registreren van uren van groot belang. Het is de basis voor het leveren van diensten aan klanten, die vervolgens voor die diensten betalen. Uren zijn de brandstof waarop je organisatie draait. Het zorgt letterlijk voor brood op de plank voor zowel het bedrijf als de medewerkers. Grip op de volledigheid, juistheid en tijdigheid van die uren is dus van essentieel belang. Als medewerkers hun uren hebben ingediend, dan

De balans tussen inzicht en werkbaarheid. Iedereen plant projecten op zijn eigen manier. Plan je een project als één groot blok of werk je met nette, overzichtelijke stukjes? Elke vorm van projecten opsplitsen heeft zijn voor- en nadelen. Hoe weet je welke methode het beste bij je organisatie past? Dat is een vraag die we in deze blog gaan beantwoorden. Voor de herkenning gaan we eerst een voorbeeldsituatie schetsen. Daarna kijken we naar de redenen die je als organisatie kan hebben om

Welke manier van plannen past jouw organisatie het beste? Voor een project georiënteerde organisatie met meerdere medewerkers is goed plannen onmisbaar. Met een degelijke planning optimaliseer je de omzet uit de beschikbare uren, kunnen je medewerkers efficiënt werken en lopen processen binnen je organisatie gesmeerd. Toch lukt veel bedrijven het niet om de juiste manier van plannen voor zichzelf te vinden. De wens van grip op projecten en resources is waarschijnlijk herkenbaar voor je. Je bent niet de enige. Enorm veel bedrijven