Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

De balans tussen inzicht en werkbaarheid. Iedereen plant projecten op zijn eigen manier. Plan je een project als één groot blok of werk je met nette, overzichtelijke stukjes? Elke vorm van projecten opsplitsen heeft zijn voor- en nadelen. Hoe weet je welke methode het beste bij je organisatie past? Dat is een vraag die we in deze blog gaan beantwoorden. Voor de herkenning gaan we eerst een voorbeeldsituatie schetsen. Daarna kijken we naar de redenen die je als organisatie kan hebben om

Welke manier van plannen past jouw organisatie het beste? Voor een project georiënteerde organisatie met meerdere medewerkers is goed plannen onmisbaar. Met een degelijke planning optimaliseer je de omzet uit de beschikbare uren, kunnen je medewerkers efficiënt werken en lopen processen binnen je organisatie gesmeerd. Toch lukt veel bedrijven het niet om de juiste manier van plannen voor zichzelf te vinden. De wens van grip op projecten en resources is waarschijnlijk herkenbaar voor je. Je bent niet de enige. Enorm veel bedrijven

Hoe hou je grip op klantgegevens, persoonsgegevens en toegang tot data? Gegevens buit maken, informatielekken en het achterlaten van een bedrijfslaptop in de auto. Iedereen heeft er wel eens over gelezen, kent een voorbeeld of heeft het zelf meegemaakt. De beveiliging van bedrijfs- en persoonsgegevens is voor iedereen actueel. Het verlies van vertrouwelijke gegevens kan grote gevolgen hebben, zeker nu de nieuwe Europese privacywetgeving organisaties nieuwe verplichtingen oplegt. Een internetaansluiting voor je organisatie hebben is geen keuze. Die heb je tegenwoordig nodig.

Over gemak, overzicht en efficiëntie met verlof aanvragen. Het is april. Waarschijnlijk dat het merendeel van je collega’s druk bezig is met vakanties plannen en boeken. Een grote kans dat de verlofaanvragen bij jou als manager al op je bord liggen of nu binnen stromen. Hoe bepaal je wanneer iemand op vakantie kan? Iedereen heeft recht op vakantie. Hoe zorg je ervoor dat de organisatie dan nog door kan draaien? En hoe zorg je ervoor dat je niet onnodig tijd kwijt

De nieuwe regels op het gebied van privacy. Op 25 mei 2018 treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. De AVG stelt regels voor de bescherming van persoonsgegevens in de gehele Europese Unie. Dit heeft gevolgen voor elke dienstverlener die projecten en resources plant en die daarmee op welke manier dan ook persoonsgegevens gebruikt. In deze blog gaan we kijken wat voor effect deze wetgeving heeft op het plannen van je medewerkers en wat je als dienstverlener ook moet regelen.   Wat

Het centrum van je project & resource planning. Iedereen kent het fenomeen agenda. We plannen er ons werk in, ons privéleven en al onze andere afspraken. Voor één persoon is dit soms al een uitdaging. Stel je eens voor dat je wilt plannen voor vijftien, zeventig of tweehonderd collega's. Dan is plannen zonder het juiste gereedschap een bijna onmogelijke opgave. In deze blog bekijken we vijf krachten dat een digitaal planbord aan jouw organisatie kan leveren.   1. Overzicht Een agenda biedt met vijf

Planning: eerst organiseren, dan automatiseren.  Wij zien regelmatig dat projectmatig werkende dienstverleners met enthousiasme een proefversie van Timewax starten om er vervolgens achter te komen dat ze er nog niet aan toe zijn. Ze hebben hun organisatie nog niet goed op orde en dat verdient eerst de aandacht, voordat je met een planning tool aan de slag gaat. In deze blog behandelen we de 3 bouwstenen voor een goede organisatie rondom planning. De bouwstenen zijn processen, mensen en systemen. Deze bouwstenen staan

Resource planning op basis van omvang en mate van zekerheid. Veel dienstverleners worstelen met de inzet van hun medewerkers op projecten. Met name het getouwtrek aan medewerkers vanuit verschillende delen van het bedrijf blijkt funest te zijn voor een goede en tijdige uitvoering van de projecten. Door de juiste projectaanpak te kiezen, fulltime medewerkers toe te wijzen en goed onderscheid te maken tussen projecten en overig werk, kun je hieraan het hoofd bieden. In deze blog gaan we hier nader op

Waarom ze botsen en waar ze elkaar versterken. Planners en projectmanagers kunnen in de praktijk wel eens botsen. We kennen allemaal wel de situatie waarin projectmanagers naarstig medewerkers beginnen te claimen en waar de planner dan een stokje voor steekt. Tot grote irritatie van beiden. In deze blog gaan we kijken naar de drijfveren van deze twee functionarissen, zodat we beter kunnen begrijpen waarom ze anders in de wedstrijd zitten, maar ook om te zien waar ze elkaar kunnen vinden en

Vormen van verspilling in projecten volgens Lean. Verspilling is overal en elke dag om ons heen, zo ook in projecten. Je hebt vast wel eens van de methode Lean gehoord. Deze methode werd oorspronkelijk alleen bij productiebedrijven gebruikt, maar wordt nu ook in andere bedrijfstakken toegepast. Een van de speerpunten van Lean is het uitbannen van verspilling. In deze blog gaan we kijken wat we hiermee kunnen in de wereld van projectmatig werkende dienstverleners. Lean onderkent 7 vormen van verspilling. Deze vormen