Sales Professional Duitse markt (binnendienst)

Timewax levert online software (SaaS) voor project & resource planning aan zakelijke en technische dienstverleners. Timewax is een groeiende organisatie met internationale ambities. Vanwege deze groei zijn we op zoek naar enthousiaste Sales Professionals die van onze leads klanten maken. Je sollicitatie is welkom op vacature@timewax.com.

 

Sales Professional Duitse markt

 

Over de functie

Voor alle Duitse leads ben jij het eerste aanspreekpunt voordat ze bij ons klant worden. Dagelijks beantwoord je voor deze leads binnenkomende telefoontjes en e-mails met vragen over het product en onze dienstverlening. Al deze leads zijn ‘warm’. Je hoeft geen koude acquisitie te doen.

Verder volg je actief de ‘high potential’ leads op, die bij ons een proefversie zijn gestart. Het is jouw taak om ze te overtuigen van de meerwaarde van Timewax voor hun bedrijf. Waar nodig doe je dit door online demo’s te geven om e.e.a. te verduidelijken.

Op termijn ga je ook bestaande klanten benaderen. Samen met onze sponsors bij de klant ga je dan kijken hoe onze oplossing nog meer waarde kan leveren door het gebruik van Timewax uit te breiden.

Wat wij vragen

Je hebt HBO werk- en denkniveau met zo’n 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare sales of product supportfunctie. Daarnaast ben je goed thuis in online software en heb je affiniteit met planning & projectmanagement. 

Je werkt heel zelfstandig en je bent heel makkelijk in het leggen van contact. Je beleeft echt lol aan het helder krijgen van de vraag achter de vraag. Je bent mondeling en schriftelijk communicatief sterk in Duits, bij voorkeur een 'native speaker'. Je bent goed thuis in de Duitse zakencultuur en omgangsvormen.

Wat wij bieden

Een baan in een dynamische omgeving bij een groeiend bedrijf. Processen zijn in hoge mate geautomatiseerd, zodat jij je zoveel mogelijk met je vak kan bezighouden en zo min mogelijk met admin-klussen. Verder krijg je een uitstekende begeleiding zodat je jezelf verder kunt ontwikkelen. Doorgroeien behoort dan ook zeker tot de mogelijkheden.

Je wilt 32 tot 40 uur per week werken. We bieden een marktconform salaris, je krijgt een pensioenbijdrage en een mogelijkheid op variabele beloning op basis van functioneren en de bedrijfsresultaten van Timewax. We houden kantoor in Amsterdam en stimuleren thuiswerken.

Je leidinggevende


“Mijn stijl is dat ik je coach (niet manage) om een geweldige sales professional van je te maken. Ik hou van plezier en humor in het werk, dus 'let's have fun'. Bel me gerust op +31 6 511 89 035 als je meer wilt weten over deze functie en hoe ik met je wil samenwerken.”

Founder
Mark de Jong
Medeoprichter Timewax

De week van een Sales Professional bij Timewax

Maandag

Jij en Mark, je leidinggevende, sluiten aan bij het online Customer Success overleg van het support team. In dit overleg delen we vanuit Sales mee wat er allemaal in de pijplijn zit. Zo krijgen zij een goed beeld van nieuwe ‘Onboarding’ klanten. Van hun krijgen wij ook een terugkoppeling van welke klanten recent ‘Unhealthy’ zijn geworden. Wellicht dat wij daar nog bij kunnen helpen.

In de middag zet je collega Hans vanuit het Support Desk systeem een ticket naar je door. Het betreft een vraag van een lead over de licentieprijzen. Een commerciële vraag, dus ben jij de persoon om hem te beantwoorden.

De telefoon gaat. Een potentiële klant informeert over de koppeling die wij hebben met Twinfield. Hoe werkt deze precies? Jij legt uit hoe de koppeling werkt. De werking spreekt hem aan en hij geeft aan dat hij meteen een proefversie via de website zal starten.

Dinsdag

Een grote lead belt en vraagt of je een offerte kunt sturen. Dat doen we normaal niet, want alle prijzen staan op de website. Hij heeft er echter een nodig voor de afdeling inkoop om een inkooporder te kunnen aanmaken. Het betreft ook meer dan 50 licenties, dus ze komen in aanmerking voor een kwantumkorting. Je stelt de offerte op en laat hem nog even reviewen door Mark. Hij vindt het prima zo en je stuurt hem vervolgens door.

Een lead die een proefversie is gestart belt met de vraag hoe ze zich kunnen abonneren en of de gegevens uit de proefversie bewaard blijven. Ze hebben namelijk veel gedaan in de proefversie en willen niet al hun werk verliezen. Je stelt ze gerust en vertelt hoe ze de proefversie automatisch naar een betaalde versie kunnen omzetten.

Met een andere lead heb je een prijsdiscussie. Ze blijven maar hameren op korting, ondanks jouw pogingen om de waarde aan te tonen. Het is wel echt een hele mooie klantnaam. Je overlegt even met Mark of we een interessante aanbieding kunnen doen, want als we deze klant binnenhalen, dan volgen er volgens jou nog meer van dit soort bedrijven.

Woensdag

Mark stuurt een mailtje je door van Exact, een van onze partners. Zij hebben een lead voor ons. Mark zet hem naar je door en vraagt of je ze even wil bellen om te kijken of er een match is. Je gaat er meteen mee aan de slag.

Sabrina, je collega van support, zet een ticket naar je door van een bestaande klant met een vraag over licentieprijzen. Ze gaan namelijk over de 50 licenties heen en vroegen zich af of ze dan nog korting krijgen. Jij bevestigt dit aan Sabrina, zodat zij dit kan terugkoppelen aan de klant.

Een lead belt met vragen. Hij was in de proefversie gestart, maar komt er niet uit. Je stelt wat gerichte vragen over hun werkwijze. Je komt er eigenlijk achter dat het niet een perfecte match. Je geeft dit open en eerlijk aan. Je bent zelfs zo vriendelijk om door te verwijzen naar pakketten, die wellicht beter aansluiten. De lead is aangenaam verrast over je openheid en hulpvaardigheid. Zij bedankt je hartelijk en heeft in ieder geval een positief gevoel over gehouden aan Timewax, ondanks dat het geen match was.

Donderdag

We krijgen een Request For Information binnen. Dat gebeurt niet vaak. Mark vraagt of jij hem wil beoordelen of het interessant is om mee te doen. Jij ziet voldoende aanknopingspunten. Mark vraagt of jij hem wil invullen en dat doe je. Je bent er wel even een paar uurtjes zoet mee.

In de middag stuurt een bestaande klant jou een mail dat hij Timewax heeft aanbevolen bij een collega-bedrijf. Dat is een mooie kans. Hij heeft de contactgegevens mee gestuurd en jij gaat even bellen naar deze nieuwe lead. Een heel leuk gesprek en ze hebben wel interesse in een online demo, die je volgende week met hun plant. Na afloop noteer je de gespreksnotities in ons CRM-systeem.

Tijd om een paar proefversie leads na te bellen. Ze waren enige maanden geleden een proefversie gestart. Ze hadden destijds een positieve indruk, maar op dat moment was het niet opportuun om Timewax te gaan gebruiken. Destijds had je met hen afgesproken om over een paar maanden weer eens te bellen. Je noteert alle gesprekken in ons CRM-systeem. Te gek! Bij eentje zijn we weer top-of-mind geworden door jouw telefoontjes en ze gaan zich abonneren.

Vrijdag

Een lead vraag om een referentie. Je belt even met je collega Jurgen van support. Je hebt zelf al een idee, maar wil even klankborden met Jurgen. Inderdaad een goed idee van jou. Je belt vervolgens de klant om het af te stemmen en die is graag bereid je te helpen. Mooi. Je speelt zijn contactgegevens door naar de lead.

Een bestaande klant die jij hebt binnen gehaald, belt jou persoonlijk met een vraag of wij over een bewerkingsovereenkomst beschikken. Hebben wij wel e.e.a. geregeld rondom bewerking? Je verwijst hem naar specifieke artikelen in de algemene voorwaarden waarin dit verwoord is. Mooi, de klant is gerustgesteld.

Een lead belt. Hij is bezig in de proefversie en heeft wat vragen. Hij vraagt of jij ter plekke online de functies kunt demonstreren. Geen probleem. Je start een online meeting en logt in op zijn omgeving. Stap voor stap neem je zijn vragen door en laat je zien hoe dat in Timewax werkt. Mooi, hij dankt je voor je flexibiliteit, hij kan nu verder.

Op vrijdagmiddag heb je de sales meeting met Mark. Een mooi moment om even te klankborden met Mark over bepaalde vragen en situaties die zich hebben voorgedaan. Tevreden krijg je terug op de week, veel leads die dankzij jou het ‘goede’ gevoel hebben gekregen en zich gaan abonneren!

Optin Architect